Sunday, July 5, 2009

Rindu Gila Tempat Neh















Kenangan

rasa bagaikan lama gila aku tinggalkan tempat neh..
macam-macam aku lalui sepanjang berada kat tempat neh..
nak kemabali kat tempat neh lambat lagi..
tapi kenangan tetap di hati..


Rindu

aku sungguh merindui tempat neh..
dimana tempat ku bekerja dan bergurau senda bersama kengkawan..
rasa rindu nak tengok laut yang mana aku tatap pagi dan petang setiap hari..
rindu gak pada umah sewa yang walaupon tak seberapa chantek dan fasalitinya kurang..
tapi alhamdulillah la hidop riang ria tanpa ada sebarang masalah..
rindu gak pada kengkawan yang selepak dan sewaktu dengannya..


Sekarang

sekarang aku dah berada ditempat baru..
jauh diutara tanah air..
hanya beberapa km saja boleh nampak sempadan Thailand..
sekarang aku perlu menyesuaikan diri ditempat yang baru bersama kengkawan baru..
sekarang aku sudah tidak bekerja lagi..
sekarang aku sudah pon bergelar siswa universiti..
sekarang aku telah melebarkan sayap bisnes ku dan rakan-rakan ditempat yang baru..
mencuba nasib dan rezeki di tempat baru..


Harapan

aku berharap supaya aku beroleh kejayaan menjadi seorang graduate..
aku beharap bisnes ku dan rakan-rakan akan lebih maju kelak..
aku berharap sewaktu dalam tempoh pembelajaran neh tak ada la masalah-masalah..
yang boleh menyebabkan aku tekanan..
aku beharap rezeki ku disini murah dan melimpah ruah..


Terima kasih

first skali besyukur kehadrat illahi atas limpah kunianya, kerana aku dapat apa yang aku inginkan walaupon sedikit demi sedikit cita-cita aku dapat dicapai..
insyaallah yang lain-lain akan sampai kot..
terima kasih kepada kedua orang tua ku dan ahli keluarga ku yang memberi sokongan dan galakan supaya aku terus sambung study..
teriama kasih pada member-member yang turut memberi pandangan dan sokongan supaya aku terus sambung study..
terima kasih banyak-banyak kepada semua..


emmetRaxor



7 comments:

ayie said...

adeh....
citer sedey lak....
ang rindu kat tempat tu ke atau kat orang situ....

biasa la....datang tempat baru tempat lama jangan lupa ek...
welcome..welcome...

emmetRaxor said...

ayie
hahaha..
aku kena sesuaikan diri kat tempat ang plak ayie...
syud punya web tu dia tangkap gambaq ka??

Aisyah said...

mcm amik award plak baca part yg last2 terima kasih tu.. huhu. nice pics. :) keep blogging.

ayie said...

mmm..
entah la..
aku pon x pernah visit dia punyer web...
rasanya dia la tkp gambaq..
dah tu web dia...
awat

emmetRaxor said...

I-sya
owh ya ka??
main tulis ja tak perasan la plak macam ucapan menang award..
hehehehe..

ayie
saja ja tanya..
aku tengok dia punya teknologi canggeh sangat..
guna camera teknology tinggi kot..

ReActivate said...

::: beautiful pictures.. sukee pic
::: no.1 & 2 tuh.. beautiful shots!

emmetRaxor said...

reactivateZul
owh..
thanks..
biasa ja shot tu..
sesiapa pon bleh buat gak..