Thursday, March 12, 2009

Aku DAh Terneneniow..

Hari neh aku bangun seperti biasa tapi agak lewat sebab nak tunggu giliran masuk bilik air..
setelah suma siap aku pon bukak tv dan tengok rancangan M.H.I.
dalam M.H.I mereka membincangkan penyakit yang dinamakan T.B..
iaitu batuk kering..
aku tengok tanda2 orang batuk kering ialah batuk yang belarutan, batuk mengeluarkan kahak yang berdarah..
tetiba ja aku teringat filem pendek yang dilakonkan oleh adamLuba..
macam tu la..


Batuk neh dulu memang takda ubat yang berkesan untuk nya selain memilih jalan untuk mati..
Tpi skung dah ada ubat yang boleh memulihkan sepenuhnya..
Jdi sesiapa yang batuk belarutan boleh la pergi mendapat nasihat doktor yang berdekatan..
tapi batuk neh boleh berjankit melalui percakapan,bersin,batuk..
jaga2..
orang yang tekena penyakit ini tolonglah jangan mendekati org lain supaya orang lain tidak terlibat sama..


Aku pon terus makan ubat batuk supaya aku tak kena penyakit ini..
jadi skung aku dah terneneniow..
melayang2..
mcm angkasawan..
tapi memang aku batuk..
neh pon satu langkah mencegah..

Jumpa Lagi..

No comments: